老婆,跟我回家吧 Wife, Come Home With Me (闪婚 Flash Marriage) – 酒小七 (HE)

s4534822

Flash marriage may seem like a trifling matter,

But in fact, a long-term courtship does not necessarily guarantee a happy marriage.

The most important point is –

Meeting the right people at the right time.

A spinster who is desperate to get married met a prospective male at a  blind date.

The first sentence:  房事 “intercourse ……”

The second sentence: 婚事 “marriage ……”

The third sentence “I’m gay!”

The fourth sentence “Lets get married!”

The fastest “flash marriage” in history is also the year’s most interesting wedding infighting.

Female lead: Guan Xiao Yan, a spinster;

Male lead: Jiang Li,  a self-professed “gay”.

In order to get rid of the trouble of going to blind dates, both leads picked up a marriage license in just a few hours after meeting on a blind date. This is the fastest “flash marriage” in history.

Infighting during married life and revolutionary love quietly follows …

[Ebook] [English Translation] [Bà xã, theo anh về nhà đi!]

 

35 Responses

  1. Peanuts
    Peanuts December 3, 2012 at 3:31 am |

    Yes, yes, I’ve posted 2 books by this author back to back. Why? Bcos they are my partner in book fav books:) More importantly is bcos I also like them, lol. I like this book more than the other one I posted bcos it is downright hilarious. I smile & laugh till I die, lol. This book is also more interesting with more funny characters. The storyline also a bit different from the usual high school/college romance. In addition this girl is a bit smarter than the last one. For a fluffy book, this book is one of the best I’ve read. Lastly, this book is a dream come true in that there are a few good looking & humourous eligible men, lol.

    Hey lidge, I found more than 10 books like this one. I wonder if you’ve read all of them, lol.

  2. lidge
    lidge December 3, 2012 at 4:24 pm |

    Peanuts:
    Hey lidge, I found more than 10 books like this one. I wonder if you’ve read all of them, lol.

    Can you list them so I can start googling? hehe

  3. Peanuts
    Peanuts December 3, 2012 at 11:49 pm |

    lidge: Yes, I’ve read it.There’s a funny part where she talks bad about her boss.Later, he drives her to work and go with her into the company.She thinks he’s her co-worker.Then his secretary greets him, and she finds out her husband is he boss she was badmouthing, lol.It’s cute his secretary is a guy, not a girl.Yes, I remember about the aphrodisiac, lol.

    Ha, always keep the goodies, never recommend me:( I’ve to search high & low for them. Aiya, no need to give you the list bcos I think you’ve read all the fluffy books ever written, lol.You recommended 我的邻居很腹黑 (My neighbour is black belly) to me b4 & wanna translate this short book for me, right?

    Hey lidge, you seem very active in Jaynestar lately:P Did you see the Astro Awards results? Yeh, The Hippocratic Crush won big for best drama and leads. Support KM, haha….Msians like me have really good taste, lol. I doubt TVB awards can give such pleasing results to me. HK ppl have weird taste, lol.

  4. lidge
    lidge December 4, 2012 at 12:16 am |

    Peanuts: Ha, always keep the goodies, never recommend me:( I’ve to search high & low for them. Aiya, no need to give you the list bcos I think you’ve read all the fluffy books ever written, lol.You recommended 我的邻居很腹黑 (My neighbour is black belly) to me b4 & wanna translate this short book for me, right?

    Hey lidge, you seem very active in Jaynestar lately:P Did you see the Astro Awards results? Yeh, The Hippocratic Crush won big for best drama and leads. Support KM, haha….Msians like me have really good taste, lol. I doubt TVB awards can give such pleasing results to me. HK ppl have weird taste, lol.

    I recommended 一个黑道大哥的毁灭三步曲 b/c it’s only 5 chaps. I didn’t recommend 我的邻居很腹黑. I’ve read it though and I know a lot of ppl like it, but for some reason it just didn’t click with me. Gahhh, 我的邻居很腹黑 is like 81 chaps. I can do a summary for you if you want, but a direct translation = lidge dies^^

    I just finished 一夜一日一年一世, and I’m seriously considering translating it in English. It’s short enough so prob doable. Btw 一个黑道大哥的毁灭三步曲 and 一夜一日一年一世, I want to do 一夜一日一年一世 first. And there’s a poignant short story by TQGZ that I like too. Ahhh, am just so lazy right now, sorry!!! hehe

    I check Jaynestars often because it’s a good source of HK entertainment news in English. Didn’t know KM and HC won. I haven’t seen HC. It’s difficult for me to watch hospital dramas because I freak out when they show blood and surgeries that look real, lol.

  5. Peanuts
    Peanuts December 4, 2012 at 12:27 am |

    lidge: I recommended 一个黑道大哥的毁灭三步曲 b/c it’s only 5 chaps.I didn’t recommend 我的邻居很腹黑.I’ve read it though and I know a lot of ppl like it, but for some reason it just didn’t click with me.Gahhh, 我的邻居很腹黑 is like 81 chaps.I can do a summary for you if you want, but a direct translation = lidge dies^^

    I just finished 一夜一日一年一世, and I’m seriously considering translating it in English.It’s short enough so prob doable.Btw一个黑道大哥的毁灭三步曲 and 一夜一日一年一世, I want to do 一夜一日一年一世 first.And there’s a poignant short story by TQGZ that I like too.Ahhh, am just so lazy right now, sorry!!! hehe

    I check Jaynestars often because it’s a good source of HK entertainment news in English.Didn’t know KM and HC won.I haven’t seen HC.It’s difficult for me to watch hospital dramas because I freak out when they show blood and surgeries that look real, lol.

    Haha, no need to do summary as google can read, lol. I got the book mixed up as the one you wanna translate for me sound like 我的邻居很腹黑. Why you don’t like the book? 一夜一日一年一世, is so nice making you wanna do translation? You said sad ending:(? What is the short story by TQGZ?

    Aiyaya, you missed such a good drama. HC is a must watch for the touching storylines & KM, lol. You close your eyes when there is blood or surgeries:P I feel it is the best drama in 2012.

    Suddenly, I feel very generous & lazy, lol. Give you the list but you must write some comments on those books & conclude whether you recommend me or not:P

    和总裁同居的日子
    昏前婚后
    咱俩不熟
    我靠!被潜了
    红旗不倒,彩旗飘飘
    我的男友是狼

    You’ve read the other 4 books – rabbit, black belly neighbour, Hi, My Man & Life after Marriage.

  6. lidge
    lidge December 4, 2012 at 2:09 am |

    Peanuts: Haha, no need to do summary as google can read, lol.

    Thank you! Thank you!!! I feel bad b/c I promised I’d translate, but I’m just soooo lazy right now (blushes in shame~)

    I got the book mixed up as the one you wanna translate for me sound like 我的邻居很腹黑. Why you don’t like the book? 一夜一日一年一世, is so nice making you wanna do translation? You said sad ending:(? What is the short story by TQGZ?

    I know that 我的邻居很腹黑 is popular because I read it based on other ppl’s rave reviews. For some reason, the story just didn’t click with me. I didn’t think it was funny, and I just couldn’t connect with the main couple or the writing style/translation.

    一夜一日一年一世 is sad ending or not sad ending depending on each person’s interpretation, I guess. The main couple both die so I guess sad ending for most ppl, but not so sad for me because he finally appreciates her and they’ll be together even if it’s in death.

    The TQGZ’s short story is called 送你一束鸢尾花. Sad ending too. You want summary of 一夜一日一年一世 or 送你一束鸢尾花? I’m good with summaries, but direct translations and I die because I’m too laze, lol. Also because I’d be translating on a translation too so chances are there’s bound to be discrepancies so I can’t guarantee how correct my English translation would be 🙁

    Aiyaya, you missed such a good drama. HC is a must watch for the touching storylines & KM, lol. You close your eyes when there is blood or surgeries:P I feel it is the best drama in 2012.

    Yes, but sometimes the drama suddenly flashes to a surgery scene, and the realness of it would traumatize me, lol.

    Gimme time to look up the books^^

  7. Peanuts
    Peanuts December 4, 2012 at 2:41 am |

    <I know that 我的邻居很腹黑 is popular because I read it based on other ppl’s rave reviews.For some reason, the story just didn’t click with me.I didn’t think it was funny, and I just couldn’t connect with the main couple or the writing style/translation.

    一夜一日一年一世 is sad ending or not sad ending depending on each person’s interpretation, I guess.The main couple both die so I guess sad ending for most ppl, but not so sad for me because he finally appreciates her and they’ll be together even if it’s in death.

    The TQGZ’s short story is called 送你一束鸢尾花.Sad ending too.You want summary of 一夜一日一年一世 or送你一束鸢尾花?I’m good with summaries, but direct translations and I die because I’m too laze, lol.Also because I’d be translating on a translation too so chances are there’s bound to be discrepancies so I can’t guarantee how correct my English translation would be

    Yes, but sometimes the drama suddenly flashes to a surgery scene, and the realness of it would traumatize me, lol.

    Gimme time to look up the books^^

    I will give 我的邻居很腹黑 a try this weekend & give you my feedback to see it is the translation problem or you’ve no sense of humour:P Both stories also sad so up to you to give summaries of either or both as I probably not gonna read them:( Will leave them for skyblu, lol. Haha, I also don’t like to translate.

    Will give you summaries of Eclipse Heart at the weekend as I’ve no mood for serious book since everyday I so happy reading fluff, lol. Life after marriage is so funny. I like it even better than this book bcos the female lead is so awesome. She is not a stupid doormat & didn’t really get bullied much by the male lead. She is good at martial art & is a busybody, lol. Oh, I like her characteristics very much. She is so cool & funny. Even advise her mum-in-law how to seduce her dad-in-law by tying him up on the bed, wahahaha…..

    Wah, you serious abt your phobia for blood & surgery scenes or not? You sound abnormal, haha…What a pity you can’t date anyone fr the hospitals, lol.

    Take your time with the books as I expect high quality summaries, lol. Fr the titles, 我的男友是狼 sound the most appetizing, haha….I hope the book is as good as it sounds, lol. Oh, found out this book has the same author as 我的邻居很腹黑 so you can cross it off your list:P

  8. lidge
    lidge December 4, 2012 at 3:13 am |

    Peanuts:
    Suddenly, I feel very generous & lazy, lol. Give you the list but you must write some comments on those books & conclude whether you recommend me or not:P

    和总裁同居的日子昏前婚后咱俩不熟我靠!被潜了红旗不倒,彩旗飘飘我的男友是狼

    You’ve read the other 4 books – rabbit, black belly neighbour, Hi, My Man & Life after Marriage.

    和总裁同居的日子 – Is this by the same author as Rabbit? The female lead’s name is similar to a condom brand and she gets a marriage proposal in the street? I’ve only read a few chaps but didn’t like it. Maybe will try again when I have time.

    昏前婚后 – found nothing; maybe you can give me the title/author in pinyin
    咱俩不熟 – found nothing; maybe you can give me the title/author in pinyin

    我靠!被潜了 – Is the author King Kong Barbie? Love this!!!! I was about to recommend this. The plot is thin, but I adore it because it is very funny. I loved this from the first chap because there’s a reference to an episode in the sitcom Friends, and I’m a huge fan of Friends and dorky Ross Geller. I made the mistake of reading this at work. Ended up bursting out laughing, and my boss ran over thinking something was wrong, lol.

    红旗不倒,彩旗飘飘 – can’t find; maybe you can give me the title/author in pinyin

    我的男友是狼 – title is My Boyfriend Is A Wolf? Same author as 我的邻居很腹黑? This book also has rave reviews like Neighbor, but I dropped it after a few chaps too. If you like it, maybe I’ll go back and read it.

    Will give you summaries of 一夜一日一年一世 and 送你一束鸢尾花 tomorrow or day after that. I like both stories so I want to take time and do them carefully, lol. Out of the 6 bks you gave, I can only give you the summary for 我靠!被潜了 so you want it?

  9. Peanuts
    Peanuts December 4, 2012 at 4:08 am |

    和总裁同居的日子 – Is this by the same author as Rabbit?The female lead’s name is similar to a condom brand and she gets a marriage proposal in the street?I’ve only read a few chaps but didn’t like it.Maybe will try again when I have time.
    (Yes, same author as rabbit. Another name for this book is 可不可以不嫁人.Weird that you don’t like a lot of the fluffy books recommended. Probably bcos something is lost in translation or you can’t understand the humour:P)

    昏前婚后 – found nothing; maybe you can give me the title/author in pinyin
    (Old name is 请你养我. Your research skill is poor:P Author is 安思源 – An Si Yuan)

    咱俩不熟 – found nothing; maybe you can give me the title/author in pinyin
    (Old name is 染指你只是个意外. Author is 红九 – Hong Jiu). Cute book cover:)

    我靠!被潜了 – Is the author King Kong Barbie?Love this!!!! I was about to recommend this.The plot is thin, but I adore it because it is very funny.I loved this from the first chap because there’s a reference to an episode in the sitcom Friends, and I’m a huge fan of Friends and dorky Ross Geller.I made the mistake of reading this at work.Ended up bursting out laughing, and my boss ran over thinking something was wrong, lol.
    (Yes, the author is King Kong, lol. What is the book abt?)

    红旗不倒,彩旗飘飘 – can’t find; maybe you can give me the title/author in pinyin
    (Name of title is Hong Qí Bu Dao, Cai Qí Piao Piao. Name of author is 我是苏素 – Wo Shi Su Su.)

    我的男友是狼 – title is My Boyfriend Is A Wolf?Same author as 我的邻居很腹黑?This book also has rave reviews like Neighbor, but I dropped it after a few chaps too.If you like it, maybe I’ll go back and read it.
    (Yes, same author. Will read it when I’ve time. I am flooded with books, lol)

    You read any book by this author 睡懒觉的喵 (Shuì lǎn jiào de miāo) b4? She has a funny name, lol.

  10. Peanuts
    Peanuts December 5, 2012 at 5:21 am |

    lidge: Third book I meant^^
    竹马是只狼

    Yes, crazy at work now because of the holiday season.I’m really tired when I get home…huhu

    Oh, you missed mentioning her 3 other published books “媒”运当头, 扑倒,萌神小狐仙 and 果男,请签收. Wah, she got 6 published books altogether so I must read at least one:) Wah, all the books rather long with abt 60 plus chapters. FWSC’s books are a lot shorter. It is easier to make ppl laugh than cry:P

    Hey, hey, I found another black belly book. This time it is called My Black Belly Husband, lol. I think the author’s name is dog dog, lol. You heard b4? We got black belly neighbour & boss already. Wonder if got black belly parents, lol.

  11. lidge
    lidge December 6, 2012 at 6:37 am |

    Peanuts:
    Hey, hey, I found another black belly book. This time it is called My Black Belly Husband, lol. I think the author’s name is dog dog, lol. You heard b4?

    Can you give me the author/title in Chinese characters and preferably also in pinyin?

  12. Peanuts
    Peanuts December 6, 2012 at 6:46 am |

    lidge: Can you give me the author/title in Chinese characters and preferably also in pinyin?

    Author’s name is 犬犬 (Quan Quan). Book’s name is 老公是腹黑大人 (Lǎogōng shì fù hēi dàrén). I think you must have read this as the rating is quite good for a ‘white text’ book.

  13. lidge
    lidge December 6, 2012 at 7:04 am |

    Peanuts: Author’s name is 犬犬 (Quan Quan). Book’s name is 老公是腹黑大人 (Lǎogōng shì fù hēi dàrén). I think you must have read this as the rating is quite good for a ‘white text’ book.

    I think so. Is this the one where the main couple meet as schoolmates. Later on, he doesn’t go to college but instead chooses to become a pilot? His last name is Aixin-Jueluo so in school, he’s nicknamed “duke.” Since the female lead is his girlfriend, she’s nicknamed “duchess.” In the epilogue, their daughter is “ge ge.”

    This story is very popular, but after reading it, I thought it was OK. It was cute, but not really funny.

  14. Peanuts
    Peanuts December 6, 2012 at 7:10 am |

    lidge: I think so.Is this the one where the main couple meet as schoolmates.Later on, he doesn’t go to college but instead chooses to become a pilot?His last name is Aixin-Jueluo so in school, he’s nicknamed “duke.”Since the female lead is his girlfriend, she’s nicknamed “duchess.”In the epilogue, their daughter is “ge ge.”

    This story is very popular, but after reading it, I thought it was OK.It was cute, but not really funny.

    You are really a bookworm:P Bingo,that is the book. Btw the author’s famous book is First Princess (第一皇妃) with 5 volume. I read very good comments on them. You read?

  15. lidge
    lidge December 6, 2012 at 7:17 am |

    Peanuts: You are really a bookworm:P Bingo,that is the book. Btw the author’s famous book is First Princess (第一皇妃) with 5 volume. I read very good comments on them. You read?

    No, Black Belly Husband is the only work of the author that’s been translated.

  16. Peanuts
    Peanuts December 6, 2012 at 7:19 am |

    lidge: No, Black Belly Husband is the only work of the author that’s been translated.

    Oh no, I found so many this kind of funny books that will take me a lifetime to finish reading, lol. Oh, I might give the princess book a try one day then tell you abt it:)

  17. Peanuts
    Peanuts December 7, 2012 at 6:15 am |

    lidge: No, Black Belly Husband is the only work of the author that’s been translated.

    Oh lidge, I think I read too many this kind of funny books, I am feeling rather lethargic now:( Instead of feeling happy, I feel tired:( It is like someone who has over-read, need to take some medicine. You got any remedy?

  18. chancy426
    chancy426 December 7, 2012 at 7:18 am |

    do something else for awhile. ^__^

  19. Peanuts
    Peanuts December 7, 2012 at 7:37 am |

    chancy426:
    do something else for awhile. ^__^

    Hey, I just saw this ^__^ in Abu’s reply. Oh Chancy, you copycat, lol. It is ok, I am reading a ‘tangled’ book now so should balance back my mood:)

  20. Xinn
    Xinn February 6, 2013 at 10:37 am |

    Hi there, I just want to drop a note to thank you for recommending this fabulous book 老婆, 跟我回家吧. It was such a fantastic read that I could not put my I-pad down until I finished it!!! It was my first ever Chinese novel. I really felt great because I am not Chinese literate, so I had to rely on the audio version from google translate. The translating was rather tedious and slow but becoz the book was so good and funny, the time and effort spent were well worth it. I was laughing out loud all the time and uncontrollably too!! Both Guan Xiao Yan and Jiang Li were too cute and adorable. I was so captivated with their love story:- how a dashing, handsome, rich, successful, althletic, perfect = almost too good to be true young man would fall in love with a girl with average looks, no ambition, not so smart, low ego, low IQ, no drive, no background, and to top if off, she can only boasts of a A-cup!!!! Sigh….if only this happens in real life……then again, maybe it does….

    Anyhow, by any chance do you know of any other books of this same genre – romance comedy by the same author or a another good author?? I am very new in the world of reading Chinese novels, so I need all the help I can get. Furthermore, I am handicapped by my lack of not be able to read Chinese (I am trying very hard to learn now, and will even be signing up for classes soon!).

    Looking forward to having you help point me towards the right book direction. Thank you in advance.

  21. Xinn
    Xinn February 7, 2013 at 5:44 am |

    Hey, thanks for your quick referral. Although I am currently travelling (to the other side of our planet), I have immediately started on 你不入地狱谁入地狱 whenever I get to go online. I am so excited with my discovery of your site as I am totally addicted to these Chinese novels.

    And oh, my I-pad has similar constraints, but I don’t mind it becoz I am really really trying to recognise more Chinese words, so I guess I am taking the hard way out!!!

    Also, thanks to Lidge as well!!

  22. lidge
    lidge February 7, 2013 at 6:59 am |

    Hi Xinn!!^^
    Glad you enjoyed 老婆,跟我回家吧. In terms of funny and cute reads, I also highly recommend 你不入地狱谁入地狱 and Heavy Sweetness, just like peanuts suggested.

    You might also like these: http://www.books.shushengbar.com/?p=1363, http://www.books.shushengbar.com/?p=1177, http://www.books.shushengbar.com/?p=874, and http://www.books.shushengbar.com/?p=396.

  23. decembi
    decembi December 16, 2013 at 11:08 am |

    Wow, I’m saving this page so I can check out the other novel recommendations.

    Thanks, Peanuts, for the awesome recommendation! I absolutely loved this novel. It was quite perfect <3

    Did a small review and translated an introductory:
    http://onesecondspring.blogspot.sg/2013/12/my-wife-come-follow-me-home-by-jiu-xiao.html

  24. Hanny
    Hanny May 26, 2014 at 1:11 pm |

    Peanuts my questions:) i want to know so the female lead before has bf but breakup he got new gf? and the female lead has 2 chat friends is one is the husband ? and who is the other one? thanks peanuts

  25. decembi
    decembi May 28, 2014 at 2:04 am |

    Hello Hanny,

    Peanuts has tasked me to reply the question, although my memory is also not too good now.

    The female lead had a boyfriend, they even almost married but one of her “good friends” stole her boyfriend away (horrid bitch!).

    The female lead’s 2 chat friends – I can’t remember if one is the husband, but the first one is the second male lead!

  26. Redhazel
    Redhazel May 28, 2014 at 3:30 am |

    oh nooo, i can’t read the novel in 19lou 🙁
    Peanuts, could you give me another link please..

  27. Hanny
    Hanny May 28, 2014 at 10:23 am |

    haha peanuts give task to decembi lol, thanks decembi 🙂 yeah i always have bad habits want to know the end ….not patient enough lol ,so i will read the rest chapter now lol hope the links still work:) and for peanuts thanks for asking decembi hihi:)

  28. Moonblossom
    Moonblossom June 27, 2014 at 1:19 am |

    I have just finished this book and would give it a big “LIKE!” for anyone looking for a light read.

    The pacing is good, Xiao Yan’s view of things are hilarious, and the author has cleverly incorporated 3 passages from the men’s point of view from time to time so that the reader doesn’t just get the story from Xiao Yan Yan’s perspective, but also from Jiang Li and (first lead) and Wang Kai (second lead) as well. The last few chapters on the corporate takeover is a little boring but the story is very funny and romantic overall.

    Thank you for the recommendation!

  29. Snow Berries
    Snow Berries June 29, 2014 at 7:17 am |

    To start off, JiangLi thinks he is Gay and is pressurised to marry ASAP by his parent. He choose XY cos her psychological assessment indicate she has a lesbian tendency…..but in actual fact, none of them are….I think this story basically hammer in the fact that you can either marries the person you love…or chose to love the person you marries. As a husband, JL is ultra sweet…he helps her to move on from her “ex-husband” and her dad. I super love him on how he hijack his wife blog and post his own half-naked shots and using clothes pegs to leave “love bites” on the back of her neck….so funny when he is jealous.I like Wang Kai too…But like all china writer….it is fairly long.

  30. macopaleaf
    macopaleaf October 20, 2014 at 3:04 am |

    This book is my cup of tea, light comedy & not angsty. XY is a bit silly but hardworker & doesn’t fall easily for sweet words. I love how she “ordered” her husband to rape her flirty male friend haha.

  31. Jmin
    Jmin February 7, 2015 at 10:14 pm |

    I want the link of Chinese version of this novel?
    Can you tell me where to find it?

  32. XinnXinn
    XinnXinn February 12, 2015 at 5:19 pm |

    @Jmin, here’s one of the links : http://book.sto.cc/86005-1/

  33. borderinghikikomori
    borderinghikikomori March 8, 2017 at 8:49 am |

    Wait! the male lead believes he’s gay but isn’t??? how does that happen? did he take an superficial online test!??

Leave a Reply